Pohjanmaalla sijaitseva tuoresalaattivalmistaja Fresh Servant Oy laajentaa vähittäiskauppojen palveluvalikoimaansa tuomalla hyvän vastaanoton saaneeseen SalaattiMestari –konseptiinsa uusia vaunukokoja ja tuotteita. Yrityksen toimitusjohtaja Sami Haapasalmen mukaan kuluttajien ruokailutottumusten muutokset ovat nopeasti näkyneet siinä, että tuoresalaattien myynti salaattibaareista on kasvanut viime aikoina voimakkaasti.
– Lanseerasimme oman salaattibaari –konseptimme noin vuosi sitten. SalaattiMestari -konseptissamme kauppias saa käytännössä meiltä valmiin salaattibaarin kauppaansa. Tämä palvelumalli on otettu hyvin vastaan niin kauppiaiden kuin kuluttajienkin keskuudessa. Nyt laajennamme Salaattimestarin valikoimaa kaupan koon ja sen asiakasvirtojen mukaisesti, Haapasalmi toteaa.
Salaattimestari-brändistä vastaava tuoteryhmäpäällikkö Arja Sarre sanoo, että kuluttajat haluavat syödä terveellisemmin ja Salaattimestari-vaunun asiakkaita ovat naisten lisäksi myös miehet, niin nuoret kuin iäkkäämmätkin.
– Kun annoksen saa rakentaa itse, siihen voi omien mieltymysten mukaan kerätä salaatin lisäksi myös ruokaisia komponentteja, proteiinia ja muita lisukkeita. Hyvinvointi on megatrendi ja ravitsemussuositusten mukainen 500g päiväkohtainen kasvis- ja vihannesmäärä toteutuu yhä useamman kohdalla, mikä on erinomainen asia. SalaattiMestari helpottaa tämän tavoitteen toteutumista lisäämällä kaupan tuoresalaattitarjontaa, Sarre linjaa.
Fresh Servant Oy kehittää konseptia jatkuvasti yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tuotekehitystoimintaa ohjaa trendien lisäksi kuluttajien palaute ja toiveet. Sarre sanoo, että vastoin odotuksia Salaattimestari-konsepti ei vähennä merkittävästi salaattien myyntiä palvelutiskistä tai valmissalaattirasioiden menekkiä. Hän painottaa, että tarjooman pitäminen monipuolisena vastaa parhaiten kuluttajien moninaisiin tarpeisiin. Frehsillä kaikki tuotteet pakataan Suomessa, mikä Sarren mukaan takaa korkean palvelukykyisyyden asiakkaille.
– Taloustutkimuksen Suomi syö 2014 –tutkimuksen mukaan 80 % suomalaisista kiinnittää huomiota ruoan terveellisyyteen ostopäätöksiä tehdessään. Terveellisyyden lisäksi tietenkin hyvä maku on tärkeä ja lisäksi lähes puolet meistä suomalaisista toivoo ruoan valmistuvan helposti ja nopeasti. Näihin kuluttajien tarpeisiin pyrimme vastaamaan myös jatkossa entistä paremmin, Sarre painottaa.
Fresh Servant Oy esittelee Salaattimestari-konseptiaan Food & Cafe –messuilla Helsingin Messukeskuksessa 25.-26.2.2015.
Lisätiedot:
Arja Sarre, tuoteryhmäpäällikkö
arja.sarre@freshservant.fi
Puh. 040-630 9911
Sami Haapasalmi, toimitusjohtaja
sami.haapasalmi@freshservant.fi
Puh. 044 781 2430
Fresh Servant Oy Ab on salaatti- ja tuoreruokamarkkinoilla toimiva perheyhtiö Pietarsaaresta, joka on perustettu vuonna 1995. Fresh Servantilla on toimipisteet Pietarsaaressa ja Vaasassa. Yritys on edelläkävijä lounassalaattien, suurkeittiötuotteiden ja kuluttajille valmiiksi pakattujen hedelmien ja vihannesten tuotejalostuksessa. Fresh Servantin brändejä ovat Hetki-salaatit sekä Salaattimestari. Kuluttajapakattujen tuotteiden valmistus Freshillä aloitettiin jo vuonna 1998 ja 2000-luvulla Fresh Servant oli ensimmäinen valtakunnallisessa jakelussa oleva tuoresalaattien toimittaja. Fresh Servant Oy työllistää n. 200 alansa ammattilaista ja sen liikevaihto vuonna 2014 oli n. 37 M€.